Den genomsnittliga handläggningstiden i besvärsnämnden är i augusti 2019 cirka sex till nio månader. I enskilda besvärsärenden kan handläggningstiden avsevärt avvika från den genomsnittliga handläggningstiden.


Ärenden som gäller yrkesinriktad rehabilitering handläggs i brådskande ordning. Handläggningstiden i dessa ärenden är i genomsnitt cirka fyra månader.


Per 28.8.2019 är 3 295 ärenden anhängigjorda i besvärsnämnden.

To 29.8.201 är kundbetjäningen öppen mellan klockan 8.00 och 12.00.

 

Telefonservicens öppethållningstider ändras från 1.2.2019. Telefonservicen betjänar vardagar klockan 9-12.

 

kuvitus1.png

Kontaktuppgifter

Besökadress
Bangårdsvägen 11
00520 Helsingfors

Postadress
PB 28
00521 Helsinki

Vi ber att ni primärt tar kontakt med besvärsnämnden per e-post.

Elektronisk kommunikation

E-post
kirjaamo(at)telk.fi

Växel 029 4117 200

Fax 09 8764 566

Telefonservicen betjänar mellan kl. 9 och 12 i ärenden som gäller ändringssökande.

pdf Dataskydsbeskrivning